Εργοθεραπεία στη Σαντορίνη
Από Το Διεπιστημονικό Κέντρο «Σκέψη & Πράξη» για το Παιδί και την Οικογένεια
Στο Διεπιστημονικό Κέντρο «Σκέψη & Πράξη» για το Παιδί και την Οικογένεια στη Σαντορίνη παρέχουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες Εργοθεραπείας, που συμβάλουν στην πλήρη κάλυψη και αποκατάσταση των αναγκών του παιδιού σας.
Το περιεχόμενο του κλάδου της Εργοθεραπείας καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της μελέτης των δραστηριοτήτων/έργων του ατόμου στους τομείς της αυτοφροντίδας, της παραγωγικότητας και του ελεύθερου χρόνου, και του εντοπισμού των δυσλειτουργικών στοιχείων και της εξειδικευμένης εργοθεραπευτικής παρέμβασης, με σκοπό την κατάκτηση του ανώτερου δυνατού επιπέδου λειτουργικότητας και προσαρμοστικής συμπεριφοράς του ατόμου, έτσι ώστε να επιτευχθεί η επιτυχής ανάληψη των λειτουργικών ρόλων της ζωής του.
Συγκεκριμένα, η παιδιατρική εργοθεραπεία βοηθάει τα παιδιά και δίνει λύσεις σε δυσκολίες τους που σχετίζονται με τους ακόλουθους τομείς:
Κινητικό Τομέα
- Με υστέρηση στην κατάκτηση των αναπτυξιακών σταδίων
- Με δυσκολίες στην ισορροπία κατά τη στάση, τη βάδιση ή γενικότερα την κίνηση
- Με μειωμένη ενεργητικότητα στο ομαδικό ή στο ατομικό παιχνίδι, πιθανή παθητικότητα ή δυσκολία συμμετοχής σε αυτό
- Με υπερενεργητικότητα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού
- Με αδεξιότητα σε δραστηριότητες παιχνιδιού ή γενικότερης αδρής κινητικότητας
- Με κακή στάση σώματος
- Με πιθανή αδυναμία να πιάσει ή να πετάξει μπάλα
- Με δυσκολίες στο ρυθμό
- Με δυσκολίες συντονισμού αμφίπλευρου ή οπτικοκινητικού, πχ. «πετάω ή πιάνω μπάλα»
Λεπτή Κινητικότητα
- Με τη χρήση ψαλιδιού
- Με τη χρήση μολυβιού, κακή λαβή, πρόβλημα στην ποσόστωση της δύναμης
- Με την αντιγραφή σχεδίων, γραμμάτων
- Με τον έλεγχο των αρθρώσεων του χεριού, ώμου, αγκώνα, καρπού, φαλάγγων δακτύλων
- Στην ολοκλήρωση δραστηριοτήτων με σχετική ταχύτητα και ακρίβεια στην εκτέλεση
Γνωστικό Τομέα
- Με την οπτική τους αντίληψη, διάκριση, εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών
- Με τη μνήμη
- Με την διάρκεια και την ποιότητα της προσοχή τους κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων τους
- Με γνωστικές έννοιες, μαθητικές, ακαδημαϊκές, χωροχρονικές, μαθηματικές, κτλ.
Αισθητηριακό Τομέα
- Με τους έντονους , ξαφνικούς, ασυνήθιστους ήχους
- Με τα αγγίγματα που τους προκαλούν υπερβολικές αντιδράσεις
- Με αποφυγή παιχνιδιών που απαιτούν κίνηση
- Με δραστηριότητες καθημερινής ζωής που δεν τους αρέσουν καθόλου, πχ. πλύσιμο δοντιών, ορισμένα φαγητά κτλ.
Συμπεριφορά
- Με προβλήματα στην οργάνωση της συμπεριφοράς, οριοθέτηση, παρορμητικότητα, υπερκινητική εικόνα
- Προβλήματα όσον αφορά την διαγωγή τους, επιθετικότητα
Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής
- Με τη μη κατάκτηση των αναπτυξιακών σταδίων όσον αφορά ορόσημα, όπως κατάκτηση τουαλέτας
- Με την ένδυση ή την απόδυση
- Με την αυτοεξυπηρέτησή τους στην καθημερινότητα